تابلوی اعلانات سافت سرا
  • استخراج فایلهای RAR در گوشی‌های اندروید
  • تعامل با دارندگان سایت و وبلاگ
  • دسته بندی موبایل در سایت ایجاد شد
  • برداشتن محدودیت عضویت ویژه در تمام پستها
  • سایت و سرور دانلود سافت سرا در ایران قرار دارد

CrystalMaker v11.0.0.300 x64 | SingleCrystal v5.0.0.300 | CrystalDiffract v6.9.4.300

شبیه‌سازی و درک ساختار کریستالی مولکولها

دسته بندی: شیمی و مواد
شبیه‌سازی و درک ساختار کریستالی مولکولها

CrystalMaker v11.0.0.300 x64 | SingleCrystal v5.0.0.300 | CrystalDiffract v6.9.4.300

حجم : 97MB
نوع فعال سازی : Patch |
وب سایت سازنده : CrystalMaker Software Ltd
تاریخ بروزرسانی : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
|
تاریخ انتشار : ۳ مهر ۱۳۹۳
بازدید : 2,234 |
لینک کوتاه :

در زبان عام به اشیای شفاف و شیشه‌ای شکل که برای ساخت جواهرات و لوازم تزئینی استفاده می‌شود، کریستال گفته می‌شود. اما دانشمندان از این کلمه برای بیان حالتهای خاصی از ماده استفاده می‌کنند. به صورت ساده می‌توان گفت اگر یک ماده جامد اتمها و مولکولهای خود را به هر حالت دلخواهی تنظیم کند، این ماده بی‌شکل (Amorphous) نامیده می‌شود. اما اگر اتمها یا مولکولها بر اساس یک الگوی متداول چیده شوند، این ماده از هر عنصری ساخته شده باشد کریستال نامیده می‌شود.

ساختار کریستالی مولکول

ساختار یک مولکول در شکل کریستالی به صورت ساختار طبیعی خودش در نظر گرفته می‌شود. این ساختار همان ساختاری است که در آنزیم هضم غذا، DNA ذخیره اطلاعات، ریبوزوم تولیدکننده پروتئین‌ها و … وجود دارد. بنابراین اگر ساختار کریستالی یک مولکول را بدانیم، می‌توانیم تشخیص دهیم که این مولکول چه کاری و چگونه آن را انجام می‌دهد.

کریستالوگرافی

علم یافتن ساختار کریستال، کریستالوگرافی نام دارد. این یک روش ساده است، ولی تنها دانشمندان ویژه‌ای می‌توانند این کار را انجام دهند. فرض می‌کنیم یک ماده مانند شکر داریم و می‌خواهیم طرز کار آن را بفهمیم. ابتدا یک کریستال خوب و شفاف از آن می‌سازیم. سپس آن را به یک اتاق اشعه X انتقال داده و آن را روی یک میز گردان کوچک قرار می‌دهیم. سپس یک اشعه بسیار نازک X به آن تابانده می‌شود. این لیزر از داخل آن عبور کرده و بر روی یک فیلم اشعه X می‌افتد. سپس کریستال را کمی چرخانده و یک عکس دیگر از آن می‌گیریم. این کار را آن قدر انجام می‌دهیم تا کریستال یک دور کامل چرخانده شود.

در نهایت تمام این عکس‌های گرفته شده اشعه X، توسط یک کامپیوتر قدرتمند پردازش می‌شوند. در این پردازش از یک ترفند ریاضی مخصوص به نام ترادیس فوریه (Fourier Transform) استفاده می‌شود. چیزی که FT می‌گوید این است که اتم‌های کریستال چگونه در یک مولکول جای گرفته‌اند. در نهایت نیز می‌توانیم یک مدل فیزیکی با استفاده از گوی‌و‌میله از نحوه قرارگیری اتمها در ساختار کریستالی بسازیم.

کریستالوگرافی علمی است که توضیح می‌دهد که چرا الماس درخشنده و محکم و یاقوتها قرمز و زمردها سبز رنگ هستند. این علم در زمینه نانوتکنولوژی و کشف چگونگی کارکرد داروها نیز بسیار مفید است. در زمینه کریستالوگرافی بهترین و کامل‌ترین نرم افزارها توسط شرکت CrystalMaker ارائه می‌شوند که امکان تجسم و درک ساختار کریستالها را در تمام مراحل موجود میسر می‌کند.

نرم افزارهای شرکت CrystalMaker

نرم افزار CrystalMaker

نرم افزار Crystal Crystal ساده‌ترین راه برای تجسم و درک خواص و ساختار کریستال است. این برنامه به کاربران امکان درک کامل و بدون ابهام شبکه های کریستالی و انکسار ذرات را می‌دهد.

نرم افزار Crystal Crystal می‌تواند اشعه ایکس، نوترون و الگوهای تجزیه ساختار الکترون را از بلورهای مجزا شبیه‌سازی کند و به بررسی، نمونه‌برداری و پیش‌بینی رفتار آنها در شرایط گوناگون بپردازد.

نرم افزار SingleCrystal

نرم افزار Single Crystal ابزاری برای تجسم و درک خصوصیات پراش کریستال‌ها است. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد الگوهای پراش اشعه ایکس چند فازی، نوترون و الکترون، نمایش مقاطع شبکه متقابل و ساخت پیش‌بینی‌های استریوگرافی از صفحه‌ها یا بردارها را انجام دهید.

نرم افزار Single Crystal قابلیت شبیه‌سازی تعاملی بلادرنگ و واقع‌گرایانه تکنیک‌های اصلی پراش تک بلوری را توسط گرافیک‌های زیبا و با DPI بالا فراهم می‌کند.

نرم افزار CrystalDiffract

نرم افزار Crystal Diffract نیز قادر به ویژوال‌سازی انکسار ذرات نوترون و اشعه ایکس به منظور بررسی خصوصیات آنها می‌باشد.

نرم افزار Crystal Diffract قادر است با بازخوانی فایلهای کریستال ذخیره شده، اقدام به شبیه‌سازی اشعه ایکس و الگوهای انکسار نوترون و استفاده آسان از ابزارهای اندازه‌گیری کریستالوگرافی کند.

تصاویری از محیط نرم افزار
دانلود SingleCrystal دانلود CrystalDiffract
تبلیغات
  • پلی استیشن 5
  • جاکیدی فانتزی
  • افزونه پرداخت ووکامرس با چک صیادی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مراحل دانلود و نصب نرم افزارهای موجود در سافت سرا بسیار ساده است.
برای دانلود نرم افزار یا ابزار مورد نظر کافیست بر روی لینک (یا لینکهای) مربوط به آن کلیک کنید تا عملیات دانلود فایل (ها) انجام شود.
در صورتی که در دانلود فایلها با مشکلی مواجه شدید، بخش رفع اشکال/گزارش خرابی لینک را مشاهده کنید.


نرم افزارهای موجود، بسته به حجمشان ممکن است در یک یا چند پارت ارائه شوند. در نرم افزارهایی که دارای چند پارت هستند باید تمام پارتهای موجود را دانلود کنید. البته ممکن است در برخی نرم افزارها احتیاج به دانلود تمام لینکها نباشد. مثلا اگر سیستم شما 64 بیتی است و نرم افزاری دارای دو ویرایش 32 و 64 بیت است، کافیست تنها پارتهای مربوط به ویرایش 64 بیتی را دانلود کنید. همچنین برخی نرم افزارها دارای اضافات و پلاگینهایی هستند که دانلود آنها نیز اختیاری است.


پس از دانلود یک نرم افزار، کافیست محتویات آن را توسط نرم افزار WinRAR یا یک فشرده سازی دیگر که از فرمت RAR پشتیبانی می کند، بر روی سیستم خود استخراج کنید. برای این منظور بر روی اولین پارت کلیک راست و گزینه ی Extract Here را انتخاب کنید، در این صورت تمام پارتهای موجود به صورت یکپارچه بر روی سیستم شما استخراج می شوند.
در انتهای نام پارت اول نرم افزارهایی که در چند پارت فشرده شده اند عبارت part1 یا part01 قرار دارد.
در صورتی که نرم افزاری تنها یک پارت دارد نیز به همین ترتیب بر روی آن راست کلیک و گزینه ی Extract Here را انتخاب کنید.


فایلهای دانلود شده از سافت سرا دارای هیچ فایل اضافی یا تبلیغاتی خاصی نیستند، از اینرو برای استخراج فایل دانلود شده، با خیال آسوده بر روی فایل مورد نظر کلیک راست و گزینه ی Extract Here را انتخاب کنید.
در این صورت نرم افزار و فایلهای مربوط به آن (مانند سریال، راهنما و ...) در پوشه ای به صورت مرتب استخراج خواهند شد.


فایلهای دانلود شده از سافت سرا برای استخراج نیازمند پسوورد می باشند. پسوورد تمام فایلهای دانلود شده از سافت سرا softsara.ir است.
بروز پیغام خطا پس از درج پسوورد (یا در طول استخراج فایلها) دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.
اگر پسوورد را کپی (Copy & Paste) می کنید، به احتمال زیاد این مشکل وجود خواهد داشت. زیرا معمولا هنگام کپی پسوورد از سایت یک کارکتر فاصله در ابتدا یا انتهای آن ایجاد می شود. در صورتی که پسوورد را تایپ می کنید، به کوچک بودن حروف و انگلیسی بودن صفحه کلید توجه کنید.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران


نام

پست‌الکترونیکی

وب سایت

نظر شما