What is Mix Clip?

کلیپ میکس چیست؟

دسته بندی: مقالات کاربردی

اگر سر و کارتان با استدیوهای فیلمبرداری و میکس و مونتاژ افتاده باشد، می‌دانید که این استدیوها برای میکس فیلمها و عکسها هزینه‌های بسیار بالایی دریافت می‌کنند. انصافا اگر کار آنها را با کارهای میکس و مونتاژ ساده‌ای که احتمالا خودمان انجام می‌دهیم مقایسه کنیم، خواهیم فهمید که ارزش این مبالغ سنگین را دارند. اما نکته‌ای که اکثر افراد نمی‌دانند این است که اکثر این استدیوها از پروژه‌های آماده‌ای که اصطلاحا به آنها “کلیپ میکس” گفته می‌شود برای میکس و مونتاژ استفاده می‌کنند. ساخت یک پروژه حرفه ای ۵ دقیقه‌ای حتی ممکن است چند روز طول بکشد، اما وقتی پروژه ساخته شده در اختیار شخص دیگری قرار گرفت، میکس و مونتاژ با استفاده از آن تنها چند دقیقه وقت او را خواهد گرفت.

تصویری از یک کلیپ میکس تولد

برای درک بهتر می‌توان کلیپهای میکس را با قابهای عکس مقایسه کنیم. در واقع کلیپهای میکس مانند قابهای عکس آماده‌ای هستند که تصاویر و فیلمهای شما را به صورت خودکار در خود جای می‌دهند. البته این فقط یک تشبیه است و کلیپهای میکس صرفا قابهای دیجیتالی نیستند بلکه مجموعه‌ای از فریمها، افکتها و جلوه‌های تصویری، سینکها و ضرب آهنگها هستند که به شکلهای مختلف با آهنگ کلیپ منطبق شده‌اند.

بسیاری از استدیوهای میکس و مونتاژ و حتی شرکتهای تبلیغاتی نیز از همین پروژه‌های آماده برای انجام میکس و مونتاژ استفاده می‌کنند و اگر شما نیز به این پروژه‌ها دسترسی داشته باشید، می‌توانید به سادگی و در کمتر از چند دقیقه فیلمها و تصاویر خود را بر مبنای آنها میکس کنید. انجام این کار بسیار ساده‌تر از آن است که فکرش را بکنید، فقط باید عکسها و فیلمهای خود را به پروژه معرفی کند.

لینک کوتاه :
تبلیغات
  • آموزش ساخت اکولایزر موزیک
  • سگا
  • آموزشهای درسی میشا و کوشا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران


نام

پست‌الکترونیکی

وب سایت

نظر شما