تابلوی اعلانات سافت سرا
  • استخراج فایلهای RAR در گوشی‌های اندروید
  • تعامل با دارندگان سایت و وبلاگ
  • دسته بندی موبایل در سایت ایجاد شد
  • برداشتن محدودیت عضویت ویژه در تمام پستها
  • سایت و سرور دانلود سافت سرا در ایران قرار دارد

Adobe SpeedGrade CC 2015 v9.1.0 64bit

درجه‌بندی، تنظیم و تصحیح رنگ ویدیو

دسته بندی: میکس و مونتاژ
درجه‌بندی، تنظیم و تصحیح رنگ ویدیو

Adobe SpeedGrade CC 2015 v9.1.0 64bit

حجم : 498MB
نوع فعال سازی : Keygen |
وب سایت سازنده : Adobe
محصولات دیگر Adobe
تاریخ بروزرسانی : ۱۰ آذر ۱۳۹۴
|
تاریخ انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۳
بازدید : 967 |
لینک کوتاه :

بسیاری از ما هنگام تماشای یک فیلم، کلیپ یا تیزر ویدیویی به صورت ناخودآگاه، تحت تاثیر رنگهای به کار رفته در صحنه‌های آن قرار می‌گیریم. اصول استفاده از رنگها در فیلمهای سطح بالا همیشه رعایت می‌شوند. با این حال ممکن است هنوز در بسیاری از فیلم‌ها مورد توجه قرار نگیرند. رنگ، اشباع، عمق و میزان درخشندگی آن در تاثیر پذیری صحنه نقش به سزایی دارد. از اینرو در مرحله تدوین فیلمهای پیشرفته، بازبینی و تاثیر رنگ را در صحنه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم اقدام به تصحیح آن می‌کنند. یک فیلمساز موفق می‌داند که چگونه هوشمندانه از عنصر رنگ در سینما بهره‌مند شده و در طراحی دکور، صحنه و لباس با استفاده از نور و رنگ، صحنه‌های یک فیلم را مطابق با رویدادهایی که در آن رخ می‌دهد، به‌گونه‌ای می‌‌آفریند که تاثیر شگرفی بر مخاطب داشته باشد. استرینگر در این خصوص می‌گوید:

“من همیشه جدولی از رنگهای مورد استفاده در فیلم تهیه و رنگ صحنه‌های مختلف را بررسی و تا حدودی کیفیت رنگی فیلم، رنگهای خالص و رنگهای محیطی را انتخاب می‌کنم. البته کاربرد رنگ در فیلم، تا حدود زیادی به ژانر فیلمنامه بستگی دارد.”

تاثیر رنگ بر روی مخاطب

ترکیبات رنگی به کار رفته در عناصر فیلم با استفاده از تئوری رنگها این امکان را به کارگردان می‌دهد تا بتواند حس بیشتری را به تماشاگر خود منتقل نماید. کاربرد رنگهای سیاه، سفید، خاکستری، بژ و قهوه‌ای به دلیل خنثی بودنشان می‌تواند‌ صحنه‌هایی را بیافریند که اثرات مثبت یا منفی را به بیننده منتقل کند. به عنوان مثال در فیلم سومالی به کارگردانی اسکات استفاده از فیلتر قهوه‌ای و دودهای کثیف و سیاه در آسمان حس تنفر، جنگ و … را برای بیننده به ارمغان می‌آورد.

تاثیر رنگهای گرم

همچنین استفاده از رنگهای گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد، سبز و ارغوانی که به وضوح قابل رویت بوده و جلب توجه می‌کنند محرک سیستم عصبی بوده و احساسات را تشدید می‌کند. با توجه به همین تئوری، استفاده از این‌گونه رنگها به تنهایی، موجب القای حس ایمنی و قدرت در مخاطبان می‌شود.

تاثیر رنگهای سرد

رنگهای سرد، رنگهای آرامش‌بخش هستند و هارمونی آنها در محیط‌های مختلف بیشتر است و زیاد در چشم نیستند. رنگهای آبی، نیلی و سبز از جمله رنگهای سرد هستند. رنگها در به‌وجود آوردن صحنه‌های عاطفی و دراماتیک نیز کاربرد فراوان دارند. در داستان شرک استفاده از رنگ سبز برای شخصیت اصلی داستان، نمایانگر فردی است که علاوه بر اینکه از یک قدرت و استحکام اراده برخوردار است، در رویارویی با مشکلات با وجود اینکه احساس خستگی می‌کند اما از میدان بیرون نمی‌رود.

پردازش رنگها در فیلم ترافیک

استیون اسپیلبرگ کارگردان نامی که با استفاده از جلوه‌های ویژه انقلابی را در صنعت فیلمسازی به‌وجود آورد، از جمله کارگردانانی است که به عنصر رنگ توجه خاصی داشته است. او در فیلم ترافیک، جایزه اسکار سال را به خاطر کارگردانی‌اش از آن خود کرده است. اسپیلبرگ در این فیلم با استفاده از کنتراست رنگها، نمایش صحنه‌های این فیلم را از یکدیگر تفکیک کرده است. به‌طوری که بیننده با دیدن هر صحنه منفعل نمی‌شود و فیلم را دنبال می‌کند. در این فیلم سه مکان در صحنه با رنگهای متفاوت پردازش شده اند. این روش در ایجاد ارتباط اولیه مخاطب با موضوع فیلم کمک کرده و بیننده را تشویق می‌کند تا به تماشای فیلم ادامه دهد.

اصلاح رنگ در مرحله پس از تولید

به هر روی استفاده از رنگ در سینما منشاء تحولات عظیمی شد که امروزه به عنوان عنصر اصلی و جزء لاینفک فیلم‌ها از آن یاد می‌شود. البته با پیشرفت تکنولوژی‌های نرم افزاری دیگر تئوری آنالیز رنگ پیش از فیلمبرداری کم رنگ‌تر شده است. به این ترتیب عمده فعالیتهای روان‌شناسی رنگ در فیلمها به مرحله پس از تولید (فیلمبرداری) منتقل می‌شود.

نرم افزارهای Color Grading

در این مرحله تدوین‌گران به سادگی می‌توانند رنگهای محیطی و رنگ عناصر موجود را به سادگی و با هزینه بسیار کمتری مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند. وجود این نرم افزارها حتی به کاربران نیمه حرفه‌ای نیز کمک می‌کند تا به سادگی فیلم خود را آنالیز و تاثیر پذیری رنگها را در آن بررسی کنند. همچنین کاربران می‌توانند رنگهایی مزاحمی که ناگزیر در فیلم نهایی خود دارند را بسته به نیاز خود تغییر داده و تصحیح کنند.

نرم افزار Adobe SpeedGrade CC

Adobe SpeedGrade نرم افزاری بسیار قدرتمند و منحصربفرد برای آنالیز ویدیوها و تصحیح و تنظیم رنگ تصویر در آنها است. این نرم افزار قادر است با ایجاد لایه‌های تنظیم رنگ، اشباع، کنتراست، درخشندگی و عمق رنگ به صورت تو در تو، رنگ بخشهای مختلف یک ویدیو را تنظیم کرده و نحوه تاثیرپذیری فیلم یا کلیپ مربوطه را (با توجه به روان شناسی صحیح رنگ) افزایش دهد.

برجسته‌سازی عناصر تصویر

یکی از جلوه‌هایی که امروزه در تیزرهای تبلیغاتی بسیار دیده می‌شود، جلوه برجسته‌سازی عناصر با استفاده از نمایش آن به صورت رنگی در صحنه‌های سیاه‌و‌سفید است. به عنوان مثال در یک صحنه سیاه‌و‌سفید تنها گلهای موجود در گلدان رنگی نمایش داده می‌شوند. انجام این قبیل جلوه‌ها بسته به تصویر، موقعیت شی و دیگر رنگهای موجود در صحنه، توسط بسیاری از نرم افزارهای میکس و مونتاژ قابل انجام است. با این حال نرم افزار اسپید گرید با استفاده از ابزارهای پیشرفته و خاصیت ردیابی ماسکها قادر است چنین صحنه‌هایی را بسیار ساده‌تر از پیش خلق کند.

تعامل دو جانبه با Premiere

نرم افزار SpeedGrade علاوه بر قابلیت تنظیم رنگ فرمتهای ویدیویی و تصاویر، قادر است یک سکانس کامل از پروژه‌های نرم افزار Premiere را در خود وارد و تمام سکانس یا بخشی از ترکهای آن را ویرایش و با تمام تغییرات به نرم افزار Premiere منتقل کند. همچنین این نرم افزار قادر به برقراری ارتباط با دستگاه مختلف نظیر دوربینهای RED و ایجاد کدهای بیسیک رنگ برای انتقال به دستگاه‌های پردازش رنگ می‌باشد.

برخی از ویژگیهای نرم افزار Adobe SpeedGrade عبارتند از:

  • درجه بندی، تنظیم و تصحیح رنگ در ویدیو با تفکیک طیف‌های مختلف رنگ
  • قابلیت تنظیم پیشرفته گاما، افست، اشباع رنگ، کنتراست، درخشندگی و عمق تصویر
  • تنظیم و تصحیح رنگ به صورت خودکار و هوشمند
  • اصلاح شگفت‌انگیز رنگ ویدیوهای بر پایه سیستمهای غیر خطی
  • ایجاد تابشها و طیفهای طبیعی بر روی تصویر
  • درجه‌بندی رنگ فوتیج‌های ویدیویی خام
  • دارای استایلها و فیلترهای رنگی متنوع
  • پشتیبانی حرفه‌ای از ماسک و اعمال تنظیمات به صورت ناحیه‌ای
  • ایجاد لایه‌های تنظیم رنگ به صورت تو در تو و سگمنتال
  • دارای ویرایشگر سه بعدی پیشرفته Stereographic
  • ایجاد عمق و برجستگی بر پایه Stereoscopic
  • ایجاد شات‌های مقایسه‌ای از فیلم اصلی و تصحیح شده
  • پشتیبانی از قابلیت کراپ، بریدن و کشیدن تصویر
  • برخورداری از سیستمهای رنگی پیش‌فرض متنوع
  • امکان تصحیح رنگ یک سکانس یکپارچه در نرم افزار Premiere
  • سه بعدی سازی فیلمها بر پایه تکنیکهای Xpand 3D, Dolby 3D, RealD Z
  • پشتیبانی کامل از کلید فریمها
  • پشتیبانی از فیلمهای سه بعدی (۳D)
  • تعامل کامل با نرم افزار Premiere و دیگر نرم افزارهای شرکت Adobe
  • انتخابی مناسب برای فیلم‌سازان، ویراستاران و تدوین‌گران حرفه ای فیلمها
  • و …
تبلیغات
  • آموزشهای درسی میشا و کوشا
  • آموزش ماساژ سر و صورت
  • آموزش ساخت اپ اندروید بدون برنامه‌نویسی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مراحل دانلود و نصب نرم افزارهای موجود در سافت سرا بسیار ساده است.
برای دانلود نرم افزار یا ابزار مورد نظر کافیست بر روی لینک (یا لینکهای) مربوط به آن کلیک کنید تا عملیات دانلود فایل (ها) انجام شود.
در صورتی که در دانلود فایلها با مشکلی مواجه شدید، بخش رفع اشکال/گزارش خرابی لینک را مشاهده کنید.


نرم افزارهای موجود، بسته به حجمشان ممکن است در یک یا چند پارت ارائه شوند. در نرم افزارهایی که دارای چند پارت هستند باید تمام پارتهای موجود را دانلود کنید. البته ممکن است در برخی نرم افزارها احتیاج به دانلود تمام لینکها نباشد. مثلا اگر سیستم شما 64 بیتی است و نرم افزاری دارای دو ویرایش 32 و 64 بیت است، کافیست تنها پارتهای مربوط به ویرایش 64 بیتی را دانلود کنید. همچنین برخی نرم افزارها دارای اضافات و پلاگینهایی هستند که دانلود آنها نیز اختیاری است.


پس از دانلود یک نرم افزار، کافیست محتویات آن را توسط نرم افزار WinRAR یا یک فشرده سازی دیگر که از فرمت RAR پشتیبانی می کند، بر روی سیستم خود استخراج کنید. برای این منظور بر روی اولین پارت کلیک راست و گزینه ی Extract Here را انتخاب کنید، در این صورت تمام پارتهای موجود به صورت یکپارچه بر روی سیستم شما استخراج می شوند.
در انتهای نام پارت اول نرم افزارهایی که در چند پارت فشرده شده اند عبارت part1 یا part01 قرار دارد.
در صورتی که نرم افزاری تنها یک پارت دارد نیز به همین ترتیب بر روی آن راست کلیک و گزینه ی Extract Here را انتخاب کنید.


فایلهای دانلود شده از سافت سرا دارای هیچ فایل اضافی یا تبلیغاتی خاصی نیستند، از اینرو برای استخراج فایل دانلود شده، با خیال آسوده بر روی فایل مورد نظر کلیک راست و گزینه ی Extract Here را انتخاب کنید.
در این صورت نرم افزار و فایلهای مربوط به آن (مانند سریال، راهنما و ...) در پوشه ای به صورت مرتب استخراج خواهند شد.


فایلهای دانلود شده از سافت سرا برای استخراج نیازمند پسوورد می باشند. پسوورد تمام فایلهای دانلود شده از سافت سرا softsara.ir است.
بروز پیغام خطا پس از درج پسوورد (یا در طول استخراج فایلها) دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.
اگر پسوورد را کپی (Copy & Paste) می کنید، به احتمال زیاد این مشکل وجود خواهد داشت. زیرا معمولا هنگام کپی پسوورد از سایت یک کارکتر فاصله در ابتدا یا انتهای آن ایجاد می شود. در صورتی که پسوورد را تایپ می کنید، به کوچک بودن حروف و انگلیسی بودن صفحه کلید توجه کنید.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران


نام

پست‌الکترونیکی

وب سایت

نظر شما