تابلوی اعلانات سافت سرا
  • استخراج فایلهای RAR در گوشی‌های اندروید
  • تعامل با دارندگان سایت و وبلاگ
  • دسته بندی موبایل در سایت ایجاد شد
  • برداشتن محدودیت عضویت ویژه در تمام پستها
  • سایت و سرور دانلود سافت سرا در ایران قرار دارد

Windows Server 2008 R2 SP1 Datacenter January 2022 x64

ویندوز سرور ۲۰۰۸ آپدیت ژانویه ۲۰۲۲

دسته بندی: ویندوز
ویندوز سرور ۲۰۰۸ آپدیت ژانویه ۲۰۲۲

Windows Server 2008 R2 SP1 Datacenter January 2022 x64

حجم : 4.15GB
نوع فعال سازی : Patch |
وب سایت سازنده : Microsoft
محصولات دیگر Microsoft
تاریخ بروزرسانی : ۳ خرداد ۱۴۰۱
|
تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۳
بازدید : 1,800 |
لینک کوتاه :

ویندوز سرور ۲۰۰۸ اولین نسخه از سری جدید سیستم عاملهای سرویس‌دهنده شرکت مایکروسافت است که بر پایه ویندوز ۷ طراحی و ساخته شده است. این ویندوز بر مبنای نسل جدید شبکه‌های کامپیوتری، نرم افزارهای کاربردی و سرویسهای تحت وب طراحی شده است و به مدیران این امکان را می‌دهد تا کاربران، گروه‌ها، سرویسها و برنامه‌های کاربردی خود را در فضایی امن و با راندمان بسیار بالا به بهترین وجه ممکن مدیریت کنند.

در این نسخه از ویندوز سرور ۲۰۰۸ معایب و ایرادات بسیاری که در نسخه‌ ۲۰۰۳ وجود داشت رفع شده است و محیطی بسیار امن و با بازدهی بالا در اختیار شما قرار خواهد داد. هسته Windows Server 2008 R2 به گونه‌ای تعریف شده است که کاربران این سیستم عامل (مدیران شبکه) می‌توانند تنها با سرویسهای مورد نیاز خود کار کنند و به عبارتی در هنگام نصب (و بعد از آن) می‌توانند سرویسهای مورد نظر خود را نصب یا حذف کنند.

برخی از ویژگیهای Windows Server 2008 R2 عبارتند از

Virtualization

در حال حاضر اکثر کمپانی‌ها استفاده از مجازی‌سازی را آغاز کرده‌اند و طبق برآوردهای به عمل آمده تنها ۱۰ درصد از سرورها خارج از مجازی‌سازی به کار خود ادامه می‌دهند. استفاده از Hyper-V در Windows Server 2008 به مدیران شبکه، امکان تست و ایمن‌سازی سرورها را با کمترین درصد ریسک‌پذیری خواهد داد.

Server Core

بسیاری از مدیریان شبکه به خصوص آنهایی که تاکنون از پلتفرمهایی همچون لینوکس استفاده کرده‌اند، از نصب و به‌کارگیری یک سرور همه جانبه و بزرگ مانند Windows Server 2008 واهمه دارند. مایکروسافت برای جلب رضایت این افراد، راهکاری تحت عنوان Server Core را ارائه کرده است. نحوه ی عمل Server Core در اختصاصی‌سازی عملیات نصب است، بدین‌گونه که یک ویندوز مخصوص سرور کوچک و ابتدایی همچون DHCP ،DNS و Server Print را عرضه و نصب می‌کند.

Internet Information Services

IIS محبوبترین سرویس دهنده وب می‌باشد که نسخه ۷.۵ آن در Windows Server 2008 قرار گرفته است و بروزرسانی بسیار مناسبی نسبت به ویرایشهای گذشته دارد. از ویژگیهای این سرویس دهنده، قابلیت سرویس‌دهی به صفحات PHP به صورت Native بدون نیاز به نصب هیچ ابزاری می‌باشد. ویژگیهای جدید امنیتی این سرویس دهنده بسیاری از حملات اینترنتی را شناسایی و از آنها جلوگیری می‌کند.

Role-Based Installation

این قابلیت، نگارشی از Server Core می‌باشد که در Windows Server 2003 نیز موجود بوده و در این نسخه پیشرفت چشمگیری داشته است.
اساس کار Role-Based بر این است که در عوض نصب یک سرور کامل با تمام Extras‌ها تنها Component‌های اساسی و مهم را نصب می‌کند.

Read Only Domain Controllers

متاسفانه اغلب مراکر تابعه دانش لازم برای مدیریت سرورهای خود را ندارند. همچنین این مراکز قادر به فراهم کردن امنیت فیزیکی لازم برای سرورها نیستند. این کم توجهی و بی دقتی سبب می‌شود که سیستم آنها محل مناسبی به منظور توسعه حملات به دفتر مرکزی شوند. RDDC راهکاری ارائه می‌دهد که توسط آن می‌توان Active Directory را فقط خواندی (Read Only) کرد و از این طریق امنیت را برقرار کرد.

Network Access Protection

این قابلیت با ارائه اطلاعاتی نظیر مطابقت با سیاستهای امنیتی شبکه یا وجود دیواره ی آتش در اتصلات و … امکان کنترل و مدیریت امنیت شبکه را به مدیران خواهد داد.

BitLocker

BitLocker با رمزنگاری اطلاعات موجود در درایوها آنها را کاملا ایمن خواهد ساخت.
با استفاده از فرآیند رمزنگاری BitLocker اطلاعات هارد در خارج از شبکه کاملا بی‌مصرف و غیر قابل استفاده خواهند بود.

Windows PowerShell

این ویژگی امکان اسکریپت‌نویسی در Command Line را برای افزایش سرعت کارها در Windows Server 2008 میسر می‌کند.

Direct Access

هر شخصی که تجربه پشتیبانی کاربران از راه دور را دارد می‌داند که این کار چقدر مشکل است، هر چند امروزه تقریبا همه انتظار دارند که بتوانند از راه دور امور مربوط به کار، مدیریت و پشتیبانی را انجام دهند. خوشبختانه مایکروسافت روش این کار را با استفاده از یک فلسفه جدید برای دسترسی از راه دور آسان کرده است. در ویندوز سرور ۲۰۰۸ دیگر تفاوتی بین یک اتصال محلی و یا اتصال راه دور وجود ندارد و در مورد تمامی اتصالات به شکلی مشابه عمل شده و محاسبات پشت پرده آن انجام می گیرد.

تفاوت نسخه‌های متفاوت ویندوز سرور ۲۰۰۸

مایکروسافت برای بدست آوردن بازارهای کوچک و بزرگ، ویندوز سرور ۲۰۰۸ را مانند دیگر نسخه‌های ویندوز سرور نظیر ۲۰۰۳ در چندین نسخه مختلف ارائه کرده است. نسخه استاندارد (Standard) در بیشتر شرکتها و ارگانها مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا از این نسخه زمانی که می‌خواهند هزینه کمتری را برای شبکه خود متحمل شوند مثلا استفاده از یک Active Directory و سرورهایی برای Print Server و … استفاده می‌کنند.

نسخه اینترپرایز (Enterprise) بیشتر برای شبکه‌های متوسط و برقراری پشتیبانی قوی از سرویسهایی که امکان در دسترس بودن بیشتری به آنها می‌دهد استفاده می‌شود. این نسخه از Microsoft Cluster Service نیز پشتیبانی می‌کند. این سرویس به شما اجازه می‌دهد که هشت سرور را در بالاترین سطح دسترسی قرار دهید.

نسخه دیتاسنتر (Datacenter) معمولا به همراه سرورهایی به صورت OEM ارائه می‌شود.
این نسخه از ویندوز در شرکتها و سرورهای بزرگ برای نصب و پیکربندی نرم افزارهای حساس و ویژه استفاده می‌شود.

نسخه وب (Web) بیشتر در سرویسهای هاستینگ و میزبانی تحت وب و سرویسهای اشتراکی استفاده می‌شود.

روش نصب ویندوز

برای نصب ویندوز، ابتدا باید Image موجود را با استفاده از برنامه‌های رایت بر روی یک DVD خام رایت کنید.

دیسک ویندوز را داخل درایو دیسک گردان قرار دهید و سیستم را ریستارت و با استفاده از دیسک بوت کنید.

در صورت درخواست سریال، فیلد Product key را خالی بگذارید و چک باکس “Automatically activate Windows when I’m online” را غیر فعال و بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

پس از نصب ویندوز، از شما درخواست تعیین کلمه عبور می‌شود.
کلمه عبور مورد نظر را در فیلد مربوطه و نیز فیلد تاییدیه وارد کنید.
دقت کنید که کلمه عبور انتخابی باید حداقل ۶ کارکتر و ترکیبی از اعداد و حروف بزرگ و کوچک باشد.

پس از انجام عملیات نصب و پیکربندی ویندوز توسط فعال‌سازها، اقدام به فعال‌سازی ویندوز کنید.

تبلیغات
  • آموزش ساخت اپ اندروید بدون برنامه‌نویسی
  • پلاگینهای کمتازیا
  • افزونه پرداخت ووکامرس با چک صیادی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مراحل دانلود و نصب نرم افزارهای موجود در سافت سرا بسیار ساده است.
برای دانلود نرم افزار یا ابزار مورد نظر کافیست بر روی لینک (یا لینکهای) مربوط به آن کلیک کنید تا عملیات دانلود فایل (ها) انجام شود.
در صورتی که در دانلود فایلها با مشکلی مواجه شدید، بخش رفع اشکال/گزارش خرابی لینک را مشاهده کنید.


نرم افزارهای موجود، بسته به حجمشان ممکن است در یک یا چند پارت ارائه شوند. در نرم افزارهایی که دارای چند پارت هستند باید تمام پارتهای موجود را دانلود کنید. البته ممکن است در برخی نرم افزارها احتیاج به دانلود تمام لینکها نباشد. مثلا اگر سیستم شما 64 بیتی است و نرم افزاری دارای دو ویرایش 32 و 64 بیت است، کافیست تنها پارتهای مربوط به ویرایش 64 بیتی را دانلود کنید. همچنین برخی نرم افزارها دارای اضافات و پلاگینهایی هستند که دانلود آنها نیز اختیاری است.


پس از دانلود یک نرم افزار، کافیست محتویات آن را توسط نرم افزار WinRAR یا یک فشرده سازی دیگر که از فرمت RAR پشتیبانی می کند، بر روی سیستم خود استخراج کنید. برای این منظور بر روی اولین پارت کلیک راست و گزینه ی Extract Here را انتخاب کنید، در این صورت تمام پارتهای موجود به صورت یکپارچه بر روی سیستم شما استخراج می شوند.
در انتهای نام پارت اول نرم افزارهایی که در چند پارت فشرده شده اند عبارت part1 یا part01 قرار دارد.
در صورتی که نرم افزاری تنها یک پارت دارد نیز به همین ترتیب بر روی آن راست کلیک و گزینه ی Extract Here را انتخاب کنید.


فایلهای دانلود شده از سافت سرا دارای هیچ فایل اضافی یا تبلیغاتی خاصی نیستند، از اینرو برای استخراج فایل دانلود شده، با خیال آسوده بر روی فایل مورد نظر کلیک راست و گزینه ی Extract Here را انتخاب کنید.
در این صورت نرم افزار و فایلهای مربوط به آن (مانند سریال، راهنما و ...) در پوشه ای به صورت مرتب استخراج خواهند شد.


فایلهای دانلود شده از سافت سرا برای استخراج نیازمند پسوورد می باشند. پسوورد تمام فایلهای دانلود شده از سافت سرا softsara.ir است.
بروز پیغام خطا پس از درج پسوورد (یا در طول استخراج فایلها) دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.
اگر پسوورد را کپی (Copy & Paste) می کنید، به احتمال زیاد این مشکل وجود خواهد داشت. زیرا معمولا هنگام کپی پسوورد از سایت یک کارکتر فاصله در ابتدا یا انتهای آن ایجاد می شود. در صورتی که پسوورد را تایپ می کنید، به کوچک بودن حروف و انگلیسی بودن صفحه کلید توجه کنید.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران


نام

پست‌الکترونیکی

وب سایت

نظر شما

  1. Ali در ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ :

    لینک نسخه ی ۳۲بیتی رو هم بزارین