تابلوی اعلانات سافت سرا
  • استخراج فایلهای RAR در گوشی‌های اندروید
  • تعامل با دارندگان سایت و وبلاگ
  • دسته بندی موبایل در سایت ایجاد شد
  • برداشتن محدودیت عضویت ویژه در تمام پستها
  • سایت و سرور دانلود سافت سرا در ایران قرار دارد

Lynda Windows Server 2016 Training and Tutorials

آموزش ویندوز سرور ۲۰۱۶

آموزش ویندوز سرور ۲۰۱۶

Lynda Windows Server 2016 Training and Tutorials

حجم : 1.67GB
زبان آموزش : انگلیسی |
نحوه آموزش : ویدیویی
زمان آموزش : 14 ساعت و 30 دقیقه | ابعاد : 1280x720
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
بازدید : 2,478 |
لینک کوتاه :

ویندوز سرور ۲۰۱۶ نسخه‌ای قدرتمند و همگام با فناوری‌های روز از سیستم عامل سرویس دهنده شرکت مایکروسافت است که بر مبنای نسل جدید شبکه‌های کامپیوتری، نرم افزارهای کاربردی و سرویسهای تحت وب و با هدف رقابت با راهکارهای ارائه شده توسط جبهه لینوکس طراحی شده است و به مدیران این امکان را می‌دهد تا کاربران، گروه‌ها، سرویسها و برنامه‌های کاربردی خود را در فضایی امن و با راندمان بسیار بالا در یک محیط عملیاتی تفکیک یافته و منابع کنترل شده به بهترین وجه ممکن مدیریت کنند.

آموزش ویندوز سرور ۲۰۱۶

توسط مجموعه آموزشی Lynda Windows Server Training and Tutorials که شامل مجموعه‌ای از چند سری آموزشی مجزا از ویندوز سرور ۲۰۱۶ حاوی مباحثی نظیر نصب و پیکربندی، نصب و پیکربندی اکتیو دایرکتوری، مدیریت و تعمیر و نگهداری ویندوز سرور، پروتکل پیکربندی پویای میزبان، سرویسهای ذخیره‌سازی، اجرای سیاستهای گروهی و … است می‌توانید با ویندوز سرور ۲۰۱۶ و ضوابط و قواعد مدیریتی آن آشنا شوید. از آنجا که در محیط‌های متصل به شبکه و تغییرپذیر فرآیند جلوگیری از دسترسی‌های غیر مجاز و یا امکان نفوذ احتمالی کامپیوترهای غیرمجاز و نا‌امن خارجی به شبکه درونی سازمان‌ها و شرکتها چالشی همیشگی بوده است بهتر است از منبع مناسب مانند ویدیوهای شرکت لیندا برای آموزش استفاده کنید.

این سری شامل دوره‌های آموزشی زیر است:

نصب و پیکربندی – Installation and Configuration

برنامه‌ریزی عملیات نصب و راه اندازی ویندوز سرور و پیکربندی آن یک مهارت مهم و ضروری برای هر مدیر سیستم است. در این دوره اسکات بورل تمام مراحل برنامه‌ریزی، پیکربندی، تعریف قواعد و و نصب سرویسهای دیگر مانند Active Directory و … را مورد بررسی قرار داده و ضمن آن شما را با ویژگی‌های جدید ویندوز سرور ۲۰۱۶، نحوه کار با خط فرمان، مدیریت Roleها، پیکربندی ویژگی‌های کسب و کار و فعال کردن قابلیت ذخیره‌سازی مجازی آشنا می کند.

مباحث این دوره:

Installing from a disk or image
Using the Desktop Experience
Installing Windows Server from a network
Working with command-line IPv4 vs. IPv6
NIC teaming
Managing roles
Adding features
Managing storage
Working with virtual hard disks and remote volumes

نصب و پیکربندی اکتیو دایرکتوری – Install and Configure Active Directory

اکتیو دایرکتوری پایه و اساس مدیریت کاربران، تعریف سیاستهای امنیتی و گروهی در ویندوز سرور است. توسط این دوره با روش نصب و پیکربندی سرویس دامین اکتیو دایرکتوری دامین در ویندوز سرور ۲۰۱۶، نصب کنترلهای اضافی، پیکربندی مجوزها و مدیریت آن شامل کاربران و حسابهای کاربری، گروه‌ها و و واحدهای سازمانی آشنا خواهید شد.

مباحث این دوره:

Installing from a disk or image
Using the Desktop Experience
Installing Windows Server from a network
Working with command-line IPv4 vs. IPv6
NIC teaming
Managing roles
Adding features
Managing storage
Working with virtual hard disks and remote volumes

مدیریت، نظارت و نگهداری از سرور – Manage, Monitor and Maintain Servers

تمام کاربران می‌خواهند سیستمی کامل، روان و بدون آسیب‌پذیری و خطا داشته باشند؛ این امر در ویندوز سرور با بروزرسانی مستمر ویندوز که بخش مهمی از مدیریت یک شبکه مبتنی بر ویندوز سرور است در کنار دیگر تمهیدات و پیکربندی‌های امنیتی موجود قابل دستیابی است. این دوره شامل مطالبی در زمینه بروزرسانی مدیریتی، دریافت و نصب وصله‌های سرویس بروزرسانی ویندوز سرور (WSUS)، نظارت بر عملکرد سرور و ترافیک شبکه، تحلیل پیامها و ابزارهای مرتبط دیگر در ویندوز سرور ۲۰۱۶ می‌پردازد. علاوه بر آن در این دوره یک فصل به عیب‌یابی ویندوز سرور با کمک لاگ‌های مربوط به رویدادها و خطاهای صورت گرفته اختصاص داده شده است. این دوره می‌تواند به شما کمک کند تا خود را برای آزمون Microsoft Exam 70-740 که یکی از امتحانات مقدماتی برای صدور گواهینامه ۲۰۱۶ MCSA است آماده کند.

مباحث این دوره:

Staying up to date with WSUS
Installing and configuring WSUS
Monitoring Windows Server performance
Scheduling monitoring
Monitoring network usage with Message Analyzer
Troubleshooting Windows Server with event logs

پروتکل پیکربندی پویای میزبان – DHCP

DHCP (مخفف Dynamic Host Configuration Protocol) یک مفهوم اساسی برای مدیران شبکه و قلب پویای شبکه در زمینه آی‌پی آدرسها است. این دوره توضیح می‌دهد که DHCP چگونه در محیط ویندوز کار می کند و روش نصب رول‌های DHCP، نحوه مدیریت و پیکربندی تنظیمات حوزه و کلاینت‌ها، ایمن‌سازی و عیب‌یابی آن را در ویندوز سرور ۲۰۱۶ به شما می‌آموزد.

مباحث این دوره:

Installing the DHCP server roles
Configuring DHCP
Managing the DHCP database
Securing DHCP
Configuring advanced features

سرویسهای ذخیره‌سازی – Storage Services

توسط این دوره با روشهای پیکربندی فایل و سرویسهای ذخیره‌سازی، دامنه پیاده‌سازی راهکارهای ذخیره‌سازی، نصب و راه‌اندازی و پیکربندی مجوزهای دسترسی فایلها در ویندوز سرور ۲۰۱۶ آشنا می‌شوید. علاوه بر آن مطالبی در مورد ذخیره‌سازی مجازی با Hyper-V و استفاده از سیستمهای توزیع فایل (DFS) و راهکارهای جایگزین مانند سرویس کپی سایه و ذخیره سازی RAID نیز خواهید آموخت.

مباحث این دوره:

Working with the Computer Management interface
Formatting disks and editing files from the command line
Configuring advanced file services such as BranchCache, auditing, and permissions
Configuring Dynamic Access Control (DAC)
Data deduplication
Storage on Hyper-V
Setting up Distributed File System (DFS)
Understanding Volume Shadow Copy Service (VSS) and RAID storage options

اجرای سیاستهای گروهی – Implementing Group Policy

Group Policy کلید اصلی پیکربندی‌های ویندوز و حسابهای کاربری و کنترل سازگاری و امنیت آن است. این دوره به مباحث عمده‌ای از اکتیو دایرکتوری و پیکربندی و مدیریت Group Policy، پردازش اشیا سیاستهای گروهی و کسب دانشهای لازم در زمینه دریافت گواهینامه MCSA می‌پردازد. مباحث موجود در این سری بسیار مهم است و هر مدیری در زمینه IT باید به منظور پیکربندی بهینه سیاستها و عیب‌یابی سریع مشکلات با آنها آشنا باشد.

مباحث این دوره:

Creating Group Policy objects
Understanding inheritance
Processing
Adjusting Group Policy preferences and settings
Running Group Policy update
Troubleshooting Group Policy
Adjusting security settings and policies

مشاهده بخش ابتدایی مجموعه آموزشی
تبلیغات
  • حذف قفل لاک اسکرین
  • آموزش مبانی شبکه
  • آموزش حسابداری در اکسل

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مراحل دانلود و نصب نرم افزارهای موجود در سافت سرا بسیار ساده است.
برای دانلود نرم افزار یا ابزار مورد نظر کافیست بر روی لینک (یا لینکهای) مربوط به آن کلیک کنید تا عملیات دانلود فایل (ها) انجام شود.
در صورتی که در دانلود فایلها با مشکلی مواجه شدید، بخش رفع اشکال/گزارش خرابی لینک را مشاهده کنید.


نرم افزارهای موجود، بسته به حجمشان ممکن است در یک یا چند پارت ارائه شوند. در نرم افزارهایی که دارای چند پارت هستند باید تمام پارتهای موجود را دانلود کنید. البته ممکن است در برخی نرم افزارها احتیاج به دانلود تمام لینکها نباشد. مثلا اگر سیستم شما 64 بیتی است و نرم افزاری دارای دو ویرایش 32 و 64 بیت است، کافیست تنها پارتهای مربوط به ویرایش 64 بیتی را دانلود کنید. همچنین برخی نرم افزارها دارای اضافات و پلاگینهایی هستند که دانلود آنها نیز اختیاری است.


پس از دانلود یک نرم افزار، کافیست محتویات آن را توسط نرم افزار WinRAR یا یک فشرده سازی دیگر که از فرمت RAR پشتیبانی می کند، بر روی سیستم خود استخراج کنید. برای این منظور بر روی اولین پارت کلیک راست و گزینه ی Extract Here را انتخاب کنید، در این صورت تمام پارتهای موجود به صورت یکپارچه بر روی سیستم شما استخراج می شوند.
در انتهای نام پارت اول نرم افزارهایی که در چند پارت فشرده شده اند عبارت part1 یا part01 قرار دارد.
در صورتی که نرم افزاری تنها یک پارت دارد نیز به همین ترتیب بر روی آن راست کلیک و گزینه ی Extract Here را انتخاب کنید.


فایلهای دانلود شده از سافت سرا دارای هیچ فایل اضافی یا تبلیغاتی خاصی نیستند، از اینرو برای استخراج فایل دانلود شده، با خیال آسوده بر روی فایل مورد نظر کلیک راست و گزینه ی Extract Here را انتخاب کنید.
در این صورت نرم افزار و فایلهای مربوط به آن (مانند سریال، راهنما و ...) در پوشه ای به صورت مرتب استخراج خواهند شد.


فایلهای دانلود شده از سافت سرا برای استخراج نیازمند پسوورد می باشند. پسوورد تمام فایلهای دانلود شده از سافت سرا softsara.ir است.
بروز پیغام خطا پس از درج پسوورد (یا در طول استخراج فایلها) دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.
اگر پسوورد را کپی (Copy & Paste) می کنید، به احتمال زیاد این مشکل وجود خواهد داشت. زیرا معمولا هنگام کپی پسوورد از سایت یک کارکتر فاصله در ابتدا یا انتهای آن ایجاد می شود. در صورتی که پسوورد را تایپ می کنید، به کوچک بودن حروف و انگلیسی بودن صفحه کلید توجه کنید.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران


نام

پست‌الکترونیکی

وب سایت

نظر شما